Fermer
_flsh_psycho_education_choix.jpg

Manifestations and Studio

Studio

 

The Studio is the meeting point of the active researchers and associated membergs of the Institute of Psychology and Education (Master and PhD students, scientific collaborators, associates researchers and other colleagues, friends, and guests).
It is a place of exchange on ongoing research projects; of discussions on epistemological, methodological or ethical issues; as well as of reflexion on the responsability of academics in their research, mandates, interventions, or in disseminating knowledge,
and on the relations between research and current societal issues. 

All the sessions announced below are public. The language or the title also indicates the language of the session (French or English).

Students registered in the master programme with a specialisation in psychology and education must be present for all the sessions (calendar on Moodle) not just the public events.

 

Les séances ci-dessous sont ouvertes au public. Elles ont lieu les jeudi de 10h15 à 12h00 dans la salle R.N.04 (ou autre selon les cas) de la Faculté des lettres et sciences humaines.

  • Jeudi 27 février 2020 (R.S.38)
    Madame Nathalie Muller Mirza - Professeure à L'université de Genève
    Apprentissage, interactions et dispositifs : analyse des tensions dialogiques au coeur d'un programme d'enseignement du français pour migrant-e-s.
     
  • Jeudi 5 mars 2020 (R.S.38)
    Madame Laura Seppänen, Dr au Finnisch Institute of occupational health
    Well-being and learning in platform-mediated work
     
  • Jeudi 12 mars 2020 (R.S.38)
    Madame Michèle Grossen, Professeure à l'Université de Lausanne
    Questions socialement vives à l'école : un enseignement comme un autre ?
     
  • Jeudi 19 mars 2020 (R.S.38)
    Madame Susanne Martin, Dr et postdoctoral researcher EPFL - Dans Performance Research
    Dancing Age(ing): Rethinking Age(ing) in and through Imprivsagtion Practive and Performance
     
  • Jeudi 2 avril 2020 (R.S.38)
    Madame Edwige Quillerou-Grivot, INRS, France
    Parcours d'une psychologue du travail dans le monde de l'ingénierie technique : questions de posture, de recherche et d'intervention, de développement humain et de transformations techniques
     
  • Jeudi 14 mai 2020 (R.S.38)
    Monsieur Jaan Valsiner, Professeur à l'Universté D'Aalborg (DA)
    The role of allegories in guidance of lige course

    Programme du semestre d'automne 2019
     
  • Jeudi 12 octobre 2019 (R.N.04)
    Madame Cinthía Rodríguez - Professeure à l'Université Autonome de Madrid (E)
    Développement précoce de la fonction exécutive chez des bébés à la crèche : comment l'usage des objets devient un défi pour les enfants à la fin de leur première année.
     
  • Jeudi 17 octobre 2019 (R.S.38)
    Monsieur Harry Daniels - Professeur à l'Université d'Oxford (UK)
    Using Vygotsky and Bernstein to study the effects of primary - secondery school transfer.
     
  • Jeudi 31 octobre 2019 (R.S.38)
    Madame Ivana Markóva - Professeure émérite - Université de Stirling
    Meanings of temporality in single case Studies. "In this lecture  I shall discuss temporality using examples from some dialogical single case studies, and I shall present some ideas from Andrei Tarkovsky's books Sculpting in Time and Time Within Time".
     
  • Jeudi 14 novembre 2019 (R.N.04)
    Monsieur Andrian Bangerter - Professeur à l'Université de Neuchâtel
    L'activité narrative (storytelling) dans l'entretien d'embauche
     
  • Jeudi 5 décembre 2019 (R.N.04)
    Madame Pernille Hviid  Professeure à l'Université de Copenhague (DA)
    A cultural-existential developmental perspective on elders living and development