Fermer

Scientific committee

  • Adrian Bangerter (Professor, Institut de psychologie du travail et des organisations, Université de Neuchâtel, Switzerland)
  • Elwys de Stefani (Professor, KU Leuven, Belgium)
  • Geneviève de Weck (professor, Chaire de logopédie, Université de Neuchâtel, Switzerland)
  • Arnulf Deppermann (professor, Institut für Deutsche Sprache, Mannheim, Germany)
  • Alexandre Duchêne (Professor, Institut de Plurilinguisme, Université de Fribourg, Switzerland) 
  • Laurent Filliettaz (Professor, Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation, Université de Genève, Switzerland)
  • Esther González-Martínez (Professor, Département des sciences sociales, Université de Fribourg ; Haute École de santé ARC Neuchâtel, Switzerland)
  • Janet Holmes (Professor, School of Linguistics and Applied Language Studies, Victoria University of Wellington, New-Zeeland)
  • Anne-Sylvie Horlacher (Research Assistant, Chaire de linguistique générale et de linguistique française, Université de Bâle, Switzerland)
  • Tom Koole (Professor, Department of Languages, Literature and Communication, Utrecht University, Netherlands)
  • Timothy Koschmann (Professor, Department of Medical Education, Southern Illinois University School of Medicine, USA)
  • Stefano Losa (Post-doctoral Researcher, Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation, Université de Genève, Switzerland)  
  • Helen Melander (Lecturer, Department of Education, Uppsala University, Sweden)
  • Lorenza Mondada (Professor, Chaire de linguistique générale et de linguistique française, Université de Bâle, Switzerland) 
  • Hanh Thi Nguyen (Professor, Department of Languages and Applied Linguistics, Hawaii Pacific University, USA)
  • Florence Oloff (Research Associate, Université de Zurich - Deutsches Seminar, Switzerland)
  • Simona Pekarek Doehler (Professor, Centre de linguistique appliquée, Université de Neuchâtel, Switzerland)
  • Evelyne Pochon-Berger (Post-doctoral Researcher, Université de Fribourg, Switzerland)
  • Olcay Sert (PhD, Faculty of Education, Hacettepe University, Turkey)
  • Anna-Claudia Ticca (Post-doctoral Researcher, Université de Lyon, France)
  • Véronique Traverso (Senior Researcher, CNRS - UMR 5191 ICAR, Lyon, France)
  • Richard Young (Professor, University Wisconsin-Madison, USA)