Autres cours, recherches et travaux récents

• Autres enseignements en-dehors de l'Université de Neuchâtel

- Haute Ecole Arc, cours de propriété intellectuelle et cours de lutte contre les contrefaçons

- Faculté des sciences de la vie de l'Ecole polytechnique fédérale de Lausanne, cours de propriété intellectuelle dans le cadre du cours de droit et éthique

- Université de Fribourg, LL.M. in Cross Cultural Business Practice

- Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften (Grundsäzte des Immaterialgüterrechts)

- Ecole de Pharmacie Genève - Lausanne (EPGL)

- Université du troisième âge U3a, Le rôle de la propriété intellectuelle en Suisse (en 2014)

• Projet FNS en cours

The fight against counterfeit medicines: a legal analysis

Projet dirigé par Daniel Kraus.
Avec la collaboration d'Hugues Jeannerat, de Yannick Sollberger et de Pascal Witzig.

The research projects main goals are:

- Legal analysis of existing means of control, consisting of a review of the regulatory and structural measures implemented at the international level and in three countries selected for this study: Switzerland, Viet Nam and South Africa.

- Suggestions for improvements. In particular, we will seek to identify which legal instruments should be implemented and define which organization(s) (i.e. World Heatlh Organization (WHO), World Trade Organization (WTO), World Intellectual Property Organization (WIPO), United Nations (UN) or others) is or are most likely to lead the fight against counterfeit medicines.

• Projet récent

Access to Pharmaceuticals
An EU Framework 7 Funded Project (The European Union's Research and Innovation funding programme)
Résumé projet ATP FP7