Fermer
_fse_iene_choix.jpg

 

The Enterprise Institute (IENE) is one of the five institutes of the Faculty of Economics and Business. It manages various programmes, in particular the Master of Science in International Business Development (MScIBD) and the Management pillar and the Human Ressources Management pillar of the Bachelor of Science in Economics and Business. Furthermore the IENE offers specific research domains such as :

News

Collaboration with Inox communication in the context of the MScIBD

Events​

Executive training

Stimuler la communication virale et la rendre efficace

27 avril 2018

4 mai 2018 (date supplémentaire)

 

Le marketing social : encourager les comportements bénéfiques à l'individu et à la société

21, 22 et 29 juin 2018

 

Business Negociation : How to Negociate Long-Lasting Agreements

21 and 28 September 2018

Médias

Les limites du fais tout toi-même, interview Prof. L. Lemarié (15 mars 2018)

voir plus

 

Attualità Culturale RSI, interview Prof. C. Dal Zotto (24 août 2017)

see more

 

BuzzFeed dans Le Temps, interview Prof. C. Dal Zotto (janvier 2017)

see more

 

 

Latest publications

Lagomarsino M. and Lemarié L. 

(2017) Should we hope about climate change ? The power of hope for engaging in the Proenvironmental behaviors. 

Proceedings of the AMS World Marketing Congress XX. 

 

Lagomarsino M. and Lemarié L. 

(2017) The Effect Of Hope On Adopting Pro-Environmental Behaviors. Is It Hope Just For Women? 

Leaving Footprints Proceedings of the 46th EMAC Conference.

 

Lemarié L., Bellavance F.,

Chebat J.-C. and Babin L. (2017) Road safety messages and drivers regulatory orientation. 

Proceedings of the AMS World Marketing Congress XX.

 

Lemarié L., Bellavance F.

and Chebat J.-C.,  (2017). Promoting road safety : tailoring road safety messages to the specific characteristics of dangerous drivers. 

Presented at International Marketing Trends Conference, January 27, Madrid, Spain.